maandag 28 mei 2012

Het cadeau voor het bruidspaar

Volgende week maandag is de bruiloft waar ik het zwart-witte jurkje voor heb gemaakt. Het cadeau wat we dan gaan geven hebben vriendlief en ik zelf gemaakt, nou ja, de verpakking dan, want het stel wil graag gevulde envelopjes. Ze willen namelijk een huisje gaan kopen in de Zaanstreek en zo kwam ik in combinatie met dit idee van Monique op het idee voor onze cadeauverpakking.
Ik kocht een heel simpel nestkastje:

Ik haakte een mooi bruidspaar met behulp van dit patroon op Ravelry. 


Mijn vriend zaagde uit een stuk watervaste triplex een mooie Zaanse gevel en schilderde het geheel volgens Zaanse traditie; bruispaar op het dak en voilá:

Aan de zijkant zit een klepje met een haakje, daar schuiven we het envelopje naar binnen.

Ik denk dat het bruidspaar het een leuk cadeau vindt, ik ben er zelf blij mee, vind het leuk geworden.

*********************************************************************************

Ik wil jullie nog iets laten zien van heel andere aard, namelijk mijn Orchidee.
Ik heb het plantje vorig jaar eens bij de supermarkt meegenomen, met 2 takken en heel lieve kleine bloemetjes er aan. De plant deed het boven verwachting goed en de bloemetjes bleven heel lang aan de takken. Op een gegeven moment was hij toch wel uitgebloeid, maar nog voor de laatste bloemetjes er af gevallen waren, verschenen er alweer nieuwe knopjes. De plant ontwikkelde zich enorm snel, er kwamen niet alleen knopjes aan de oude takken, maar er vormden zich ook weer nieuwe takken, ook weer met enorm veel knopjes! Hij ziet er nu zo uit:

Mooi hè? :-))
Ik vind het geweldig, vooral omdat later bleek dat de plant verzorgd is zoals dat juist niet moet: boven de verwarming (niet bij een warmtebron, hoor!), water geven naar gevoel (zeer regelmatig geven, maar zeker niet te veel!), dus soms een tijd zonder, soms best kort op elkaar, ai, er zit een laagje water in de stenen pot, gewoon kraanwater (aanbevolen wordt gedestilleerd water) en nooit bijgemest. Kennelijk moet je soms dus niet naar de kenners luisteren :p

35 opmerkingen:

Frederika zei

Niet alleen creatief dus, maar ook nog groene vingers. Een pracht idee dat cadeau.

Miss Creatuurtje zei

Wauw Angélique, dat vind ik nu echt een pracht van een cadeau, dat dat maar een ereplaatsje krijgt! En die orchidee, ik heb er 3 op mijn vensterbank staan die het ook zo goed doen, tegen alle regels in :-) Jou exemplaar is ook prachtig!

Jeanine zei

Een hele leuke cadeau verpakking. Daar zal dat paar zeker blij mee zijn en het nog lang bewaren.

Met orgideeën heb ik nog nooit veel succes gehad. Ik koop ze dus ook niet meer. Maat de jouwe is gewoon prachtig.

Groetjes,
Jeanine

Franciens Haakwerk zei

wat een onwijs leuk cadeau gaan jullie geven, een hele fijne dag gewenst, groetjes Francien

iene zei

wat een leuk kadootje is dat geworden!
veel plezier op de bruiloft.
groetjes
Evelyn

Gonny zei

Wat een orgineel kado.
Heel erg leuk.

En wat een prachtige orchidee.

Groetjes, Gonny

Hanni zei

Your orchids are stunningly beautiful!! Gosh I am so envy... orchids somehow doesn't like the atmosphere of my home...
Wish you a wonderful day,
Hanni

Atelier het Uilenhuis zei

Het cadeautje is erg leuk geworden, schattig zo'n Zaans huisje. En wat bijzonder dat je orchidee het zo goed doet. Misschien houdt deze wel van een tropisch klimaat..
Liefs,
Nanaya

Esther zei

Geweldig idee en zeer mooi uitgewerkt! Het bruidspaar zal er vast heel blij mee zijn. De orchidee is schitterend!! Hoe ist mogelijk he....dat je dan uiteindelijk zo'n resultaat hebt. Zo heb ik ooit een roos gekocht...nou ja gekocht...ik kreeg hem gratis mee want, mevrouw wij denken dat hij dood is...hij kreeg veel lauw water en olifantenmest van me.....de roos werd meterssssss!!! Ach soms moet je gewoon je gevoel volgen ;)))

Mijntje zei

Wat een mooi cadeau, en die orchidee, nog nooit zo'n orchidee gezien met zoveel bloemen, mooi!

Zaanse Zolder zei

Wat een gaaf kado !
En je orchidee, wowie, mooi zeg!

Moos zei

Wowwww je Zaanse huisje is schitterend geworden meis! Wat leuk om er op deze wijze een Zaans tintje aan te geven. Weet zeker dat ze die prachtig gaan vinden!

En je orchidee .... Wat een beauty!
Zo zie je maar. Al die verzorgingstips gooien we dus overboord hihihihi

Pauline zei

Wat een geweldig origineel cadeau!
en wat de orchidee betreft...die van mij heeft het 2 jaar niet gedaan, toen zijn we hem thee gaan geven en nu gaat ie bloeien!

jokiedebeer zei

Wat een super leuk cadeautje zo, dat gaan ze vast een mooi plaatsje geven want het is geweldig om naar te kijken!

En je orchidee is ook prachtig, die van mij heb ik ook al twee jaar en staat nu al vanaf kerst voor de tweede keer in bloei, en hij bljft nog steeds mooi!

groetjes joke

by Ieke zei

Wat een superleuk cadeautje!

En zo doen wij het ook met onzeorchidee, werkt prima!

Anoniem zei

Wat een prachtig cadeau!! Zo is het toch nog leuk om een envelop te geven...

Michelle zei

Een prachtig cadeau, super leuk bedacht en gemaakt.
Orchideeën zijn lastig, je moet er mee overweg kunnen.
De jouwe is wel erg mooi geworden zeg, niet alleen een talent voor wol maar ook voor planten dus :)

Rachel zei

Heel erg leuk huisje. Daarmee zullen ze vast heel blij zijn.

Wat een fantastische orchidee zeg! PRACHTIG! Ik ben gek op die plant en kan hem ook redelijk goed hebben (doe ook precies zoals het niet moet) maar zo mooi heb ik ze nog nooit gezien!

Tineke zei

Wat een leuk origineel cadeuatje ga je geven Angelique. Zo leuk.

Jirska zei

Heel erg leuk! Met dit zelf gemaakte cadeau zullen ze zeker heel blij zijn!!

Jirska zei

ps: de orchidee doet het bij mij ook altijd heel goed. Het is volgens mij een van de weinig planten die er van houdt om 'mishandeld' te worden, hihihi!

Catherine zei

Gaaf zeg dat cadeau, hoe krijg je het verzonnen. Super leuk bedacht.
Ik weet nu hoe ik voortaan mijn orchidee moet behandelen, niet zoals ik het nu doe, want al bloeit hij mooi, zoveel bloemen als er in de jouwe zitten heb ik nog nooit gezien. Prachtig!

Betsy zei

Prachtig cadeau voor een huwelijk. Leuk om dat samen te maken! Het zal zeker in de smaak vallen bij het bruidspaar.

Schitterende orchidee. Ik ben er dol op. Op mijn werk staan er een aantal en onlangs met mijn verjaardag kreeg ik weer een heel mooi exemplaar. Ik heb er wisselend succes mee: soms bloeien ze uitbundig en soms komt er ineens wolluis op en dan kan ik ze wel weggooien, want dat spul gaat dus over op alle planten als je niet uitkijkt...
Maar die van jou is echt top!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Marjo zei

Wat een prachtig kado hebben jullie samen gemaakt, daar zullen ze vast en zeker blij mee zijn...

en tja orchideen....ik heb er een heleboel, en behandel zoals jij het hierboven hebt uitgelegd en ik zit nooit zonder bloemen ...altijd knopjes en nieuwe bloemen maar nog NOOIT zoveel in 1 plant als die van jou....SUPERMOOI ...

Liefs
Marjo

Elizabeth zei

Wat een geweldig leuk en origineel cadeau! Het kan niet anders of het stel is daar super blij mee. Ik zou het als decoratie in m'n huis neerzetten, zo leuk!

Unknown zei

Wow, wat een leuk kado!!! Echt ontzettend leuk gedaan!! en je orchidee, prachtig!!
liefs, Nancy

Susana zei

Hola. Que casita para pájaros tan bonita, con lo que le gustan a mi hijo estas casas¡¡
besos

Haak en Smaak zei

Ah wat een onwijs leuk en origineel kado! Jullie zijn wel een super creatief team zo! Geweldig! :D

Ateljee de Kraal zei

Super leuk kado, heel origineel,

Riannes Haaksels zei

Mijn orchideen staan boven de verwarming, die de hele winter aan staat. Ik dompel ze 1x in de ongeveer 3 weken en heel soms een beetje voeding. Doen het ook super!

Saskia zei

wauw die orchidee ... hoe erg ik buitenshuis ook groene vingers heb ... binnenshuis lukt het bij mij gewoon NIET om iets in leven te houden lol ... teveel water, te weinig water ofwel een knabbelgraage kat ...

Het vogelhuisje met tortelduifjes is wel heel leuk gevonden!!! Gaat een mooi cadeautje worden!

Barbina zei

I love your wedding present, this is such a cute idea. They will be very happy about it!
Your orchid looks wonderful, maybe I have to search a new place for mine. She had her last blossoms last year. Thank you so much for your advice!
Hugs and kisses to you! Barbina

Jacqueline zei

Marieke en ik hebben net samen je huisje en het vogel-bruidspaar zitten bewonderen "Wauw!!!" van marieke en "Heel mooi" van mij! Het kan niet anders: het échte bruidspaar vond het ook een leuk/creatief cadeautje!
Groetjes Jacqueline

H zei

kWaaaaaaaaauuww! Keimooi!!

Ilse van Kreanimo zei

Echt leuk gedaan! Tof die crea-cross om 'de oudjes' nog eens naar boven te halen! ;)