maandag 8 oktober 2012

Op reis gestuurd en wat gehaakt


Gisteren was mijn broer met zijn gezin bij ons op visite, heel gezellig aan de koffie. Hij vertelde dat hij nog van plan was om hier in de buurt aan de wandel te gaan, want het was ten eerste heerlijk weer en ten tweede doet hij aan Geocaching, een soort schatzoekspel, wat over de hele wereld wordt gespeeld door enorm veel mensen. Het is de bedoeling dat je aan de hand van een plaatsbepaling die je op de site kunt vinden, een soort schat vindt. Op de site staat hierover:

"Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.
Klik hier voor uitleg van Geocaching d.m.v. een YouTube-filmpje met Nederlandse ondertiteling.

Met zijn hand-GPS (al voor 100€ verkrijgbaar) bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat').Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken. "
 Je kunt er zelf ook iets instoppen met bijvoorbeeld een opdracht er aan.

Ik vond het idee wel geinig en we hebben een door mij gehaakte muis (gemaakt toen ik nog maar net haakte) een lintje om gedaan met daarop de coördinaten waar we de muis heen willen sturen en in een zakje gedaan. Eens kijken of hij daar ooit aankomt!

Toen we de "schat" (de blauwe doos) hadden gevonden, hebben we de moer met label eruit gehaald en de muis er in gestopt.
Naar de laatste berichten is de muis waarschijnlijk al aan zijn reis begonnen (dat vond ik erg snel), want de schat was na ons weer gevonden.

Tijdens onze verdere wandeling kwamen we bij een groots opgezette demonstratie terecht van alle mogelijke hulpverleners. Zo zijn mijn nichtjes in een traumahelicopter geweest, in een all-terrain brandweerwagen, hebben we politie, ME, reddingshonden, de reddingsbrigade en nog veel meer gezien. Het was een heel verrassende zondagmiddag geworden!


Inmiddels is de mand voor Linda, waar ik in mijn vorige bericht over schreef, afgegeven aan haar echtgenoot. Ik denk dat ik nu wel de inhoud van mijn pakketje kan laten zien.
Ik heb gekozen voor een spelletje "tic-tac-too"(boter, kaas en eieren), geïnspireerd door het blog Natas Nest, een heel leuk Duits/Engels blog.

Dicht ziet het er zo uit:

En geopend zo:

Thank you Nata for the lovely idea!

Hopelijk herstelt Linda snel weer, we blijven voor haar duimen.


Voor de swap ben ik nog bezig, ik ben wel tevreden tot nu toe. Ik zie al op verschillende blogs dat deelnemers hun swap op de post hebben gedaan, dus ik wil een beetje vaart maken. Ik ga maar gauw aan de haak (wat een straf, hihi).

32 opmerkingen:

Pauline zei

Wat een mooi en origineel cadeautje heb je gemaakt!

Anne-Marie zei

Hoi Angélique, leuk kadootje èn leuk van de geocachen.
Ik wil dat ook doen, maar nog niet echt tijd gehad om hier in de buurt te beginnen. (ooit eens 1 cache gevonden met een vriend van ons). Grappig om iets zelfgemaakts erin te doen..
Groetjes, Anne-Marie

Anoniem zei

ohoooooooooooooooooooooooo wat een prachtig kado heb je voor linda ♥
leuke dag heb je gehad ik had er wel eens van gehoord maar nu van jou dat je broer het doet dat is erg leuk, bezig dagje hebben jullie gehad LEUK

lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl

Moos zei

Wat een waanzinnig leuk kadootje voor Linda! Eentje waar ze naast het bewonderen van een schitterend stukje haakwerk ook nog een spelletje mee kan doen. Echt leuk bedacht!!!!!!

Vrienden van ons zijn ook helemaal in to geocaching! Die zijn heel enthousiast. Ben benieuwd waar het muisje terecht komt:-)

Die demonstratie klinkt ook stoer. Best indrukwekkend eens een kijkje van dichterbij te nemen! Ik ben pas 1 keer het dak op geweest bij ons om de heli te bewonderen hihihi

lief handwerk zei

Wat een ontzettend leuk kadootje heb je gemaakt zeg. Heel erg leuk idee, het ziet er zo mooi uit.
Groetjes, Ieke

Monique van den Berg zei

Wat een leuk cadeautje heb je voor Linda gemaakt.
Ik had er nog nooit van gehoord.

Groetjes, Monique

Tinie zei

Wat een leuk en origineel cadeautje heb je gemaakt voor Linda.
Groetjes Tinie

Betsy zei

Lief cadeautje met de hartjes en bloemetjes! Dat gaat vast in de smaak vallen.
Leuk dat je muis al op reis is gegaan. Lijkt me best spannend allemaal.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Unknown zei

Ik ken ook iemand die daar aan doet, lijkt mij ook erg leuk!!! En natuurlijk was je muisje zo weg ;-) Mooi en leuk kadootje heb je gemaakt! Ik hoop ook dat het gauw beter met haar gaat!
liefs, Nancy

Jacomijn zei

Ooo, wat een leuk idee!! En mooi gemaakt !!

Had nog nooit gehoord van dat Geocaching. Ben benieuwd of en wanneer je muis aankomt !! :o)!!!

Gonny zei

Wat een superleuk cadeautje.

Groetjes, Gonny

Franciens Haakwerk zei

Nog nooit dat geo spel gehoord, wat een leuk idee om daar dan nu een muis in te stoppen, ik hoop dat je er ook achter komt waar hij allemaal naar toe reist. En leuk cadeautje heb je gemaakt, ziet er gaaf uit én is leuk om te spelen! groetjes Francien

Frederika zei

Wat leuk je tic tac too. Grappig om het in een gehaakte versie te zien.

susie zei

O plezant zo'n een zoektocht en in passant de vrije natuur in, hop !
Angligue wat een tof (en schattig) kadootje heb je gemaakt , hoe kom je op het idee ? :)

Groetjes :)

Lief en Mooi zei

Ik ken het nog niet geo-coaching. Wat een leuk idee met de herfstvakantie voor de boeg. Waanzinning leuk cadeautje heb je gehaakt. Díe wordt gepind!
groetjes Talitha

Amarins zei

We een leuk idee dat geo coaching, ik kende het helemaal niet. Wat een leuk kadootje heb je gemaakt, super! En het berichtje van de swap heb ik helaas gemist, anders was ik mee gaan doen, wie weet een volgende keer. Succes met he maken van je swap. Groetjes, Amarins

Michelle zei

Wat een leuk idee van je, de tic-tac-toe! Kunnen de figuurtjes er ook af worden gehaald?

Remco zei

Je boter-kaas-eieren spel is leuk geworden zeg!
En nu maar hopen dat je beer weer terug bij zijn maatjes komt ;-)
Leuk dat jullie zo genoten hebben!

Ateljee de Kraal zei

Heel leuk kadootje, nog nooit in gehaakte vorm gezien

Jeanine zei

Had al gehoord over geo coaching, maar er nooit echt bij stilgestaan wat het eigenlijk was. Moet spannend zijn, daar zo zelf aan meedoen. Misschien iets voor blogland????
Jouw cadeautje is mooi en zeer goed gevonden.

Groetjes,
Jeanine

Miss Creatuurtje zei

Ik ben héél benieuwd waar het muisje zal landen, kom je dit nog te weten? Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar vind het wel leuk. Wat een mooi cadeautje heb je gemaakt voor Linda, en nog praktisch ook :-) Mooi hé die mand, ik ben zo blij voor haar.

by Ieke zei

Linda gaat hier heel blij van worden!

Natas Nest zei

Bravo, Angélique!! Your tic-tac-toe is soo beautiful!! So nice that you tested my pattern, thanks again. I really like the colors you've chosen, and the cute hearts! The one I made was for a boy & a girl, but I think when I have to make one for girls only I will surely take hearts, too :-). And I'll keep the buttons in mind, very useful!

Jane zei

Hi. I want be swap and letter friend. I from İstanbul in Turkey. My name is Eda. I wait from you answer. Here: delikitap@windowslive.com.

iene zei

wat een superleuk idee: gehaakte kleine spelletjes. leuk om te maken vooral.
de "loomloze loombloem" komt natuurlijk nog wel een keer langs bij ons! mét uitleg! (maar ik weet nog niet wanneer...)
groetjes
Evelyn

Saskia zei

leuk zo geocaching en origineel dat je er die kleine muis in gestoken hebt!
die tic tac toe is wel heel origineel hé?

Jacqueline zei

Je haakwerkje voor Linda ziet er zo gaaf uit! Het is weer "made with love"!! Je doet de naam van je blog weer eer aan! Vriendelijke groetjes, Jacqueline

Hippehaakwerkjes&zo zei

Geweldig wat is dat een origineel cadeautje voor Linda en ook in vrolijke kleurtjes. En tja Made with Love zegt genoeg

Liefs Jacqueline

Anna zei

Vraiment très joli !
Anna

Lindevrouwsweb zei

Ja van dat spel had ik wel eens gehoord! Leuk eigenlijk! je moet er alleen de tijd voor hebben helaas. Je tic tac haakwerk vind ik bijzonder leuk gehaakt! Linda hoeft zich niet te vervelen! Hopelijk is ze weer gauw de ouwe! Liefs groetjes Joke

Barbina zei

You have made a really cute gift! I love the little flowers and hearts!
Have a great week! xxBarbina

Unknown zei

de tic-tac-toe is echt heel leuk!