vrijdag 23 oktober 2015

Axel

Vorige week waren Remco en ik een weekje vrij en zijn we enkele dagen naar Putten, op de Veluwe geweest. Ik zag het tijdens het boeken helemaal voor me: heerlijk wandelen door de prachtige herfstbossen en veel eekhoorntjes, vogeltjes en misschien zelfs wat herten en zwijntjes zien.
Helaas was het een heel koude en vooral natte week, dat zelfs de dieren zich schuil hielden en een fijne wandeling een stuk minder fijn werd.
O ja, we hebben welgeteld één eekhoorn gezien, een verstekeling die zich in mijn tas had verschanst en tijdens onze enige wandeling tijdens (even) droog weer tevoorschijn kwam. Ik laat jullie kennismaken met Axel:


Wel een hele mooie eekhoorn en eentje die zowaar wel heel goed stil kan zitten voor de foto :-)
(De vliegenzwam waar hij naast staat is echt; ongelofelijk mooi! Axel moest er wel heel voorzichtig bij doen zodat de zwam niet zou beschadigen.)
Is het geen schatje?
Het grappige is dat jullie al een sneak peak van Axel hebben gehad in mijn vorige blogbericht, maar of het iemand opgevallen is? Niemand heeft er een opmerking over geplaatst :-)
Axel heeft zijn eigen pindaatje meegenomen.
Hij is ook gek op eikeltjes, werd zelfs erg inhalig toen hij er een groot aantal op de grond zag liggen.

7

Maar zijn pindaatje is toch wel zijn grote liefde, dat ontdekte ik vanmiddag: hij zat zelfs te knuffelen met zijn pindaatje :-D


Ik heb Axel gehaakt met het Merino-garen dat ik deze zomervakantie in Duitsland van Remco heb gekregen. Ik had daar namelijk echte eekhoorntjes gezien en daar erg van genoten. Ik wilde daarom een eekhoorntje haken, maar vond geen patroon voor het eekhoorntje dat ik in gedachte had qua grootte en vorm, wel het garen. En dus heb ik zelf een patroon gemaakt en het leuke is: binnenkort kunnen jullie deze lieverd zelf ook maken! Het patroon wordt momenteel getest door vriendin Vera die met haar kritische oog en haar vele haakervaring mij helpt het patroon foutloos en goed begrijpelijk te maken. Daarna zal het als mijn eerste kooppatroon bij mij verkrijgbaar zijn!
Ik laat jullie het weten zodra het patroon beschikbaar is :-)

Note: het patroon is bij mij te koop. Kijk voor meer informatie hier:


Ik ben heel benieuwd wat jullie van Axel vinden.

Fijn weekend allemaal!

33 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Ach ... het is een schatje geworden ...
Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

CarlaK.be zei

Oooh, een echt schattebollebouteke is het geworden ! Knap werk !!!

juffrouw Ooievaar zei

Wat een lieverd, die Axel, leuk een kooppatroon ontwikkelen, best spannend. Leuk dat Vera het voor je test. Jammer dat het weer nou juist in jullie vrije week minder was.

Angélique zei

Ach, ik moet dit jaar nog 3x een week opmaken dus ik heb herkansingen ;-)

Elizabeth zei

Jammer van het weer, maar jullie hebben vast alsnog genoten ...
En ik vind het zo onwijs knap dat je zomaar dit lieve eekhoorntje ontwerpt, hoe doe je het ... vraag ik me af!

groetjes, Elizabeth

Franciens Haakwerk zei

Hoi, jammer dat het weer niet altijd mee werkt he? Maar wel een prachtige paddenstoel gezien, mooi! Ideaal voor een foto shoot met je leuke eekhoorn, groet Francien

De Breimeisjes zei

Ha, ik heb nog even gekeken naar de preview van Axel, maar daar hadden wij toch echt niet met goed fatsoen een opmerking over kunnen plaatsen?
Ik vind Axel fantastisch gelukt! Erg leuk, deze eekhoorn!
Jammer dat jullie niet fantastisch weer hadden, maar gelukkig toch wat mooie foto's van Axel.
Groetjes,
Akkelien

Vera zei

Ik ben druk bezig met het proefhaken van Axel. Ga hier op mijn blog ook nog over schrijven, extra reclame voor je :-) Hij is erg leuk om te maken, mijn versie is van katoen.
Ik vind het erg knap van je dat je dit voor elkaar gekregen hebt en trots dat ik mag proefhaken.

Drora's minimundo zei

So cute!
Hugs, Drora

HaakBrei-n zei

Wat is Axel een Bjoetie *smelt*

Sandra zei

Wat ongelofelijk knap van je! Axel is prachtig!

Unknown zei

Leuk verhaal Angelique over Axel.
Heb je hem zelf ontworpen? Knap hoor!

Unknown zei

Oh wat is Axel een lieverd, ik word net als Axel wat hebberig en wil het patroon straks heeeel graag aanschaffen. Super leuk geworden. En op naar je herkansing van een lekkere vakantie .....

Angélique zei

:-D Top, ik krijg nu een heel grote grijns op mijn gezicht! :-D

Ans zei

Wat een schatje!

Unknown zei

Wat een leukerd!

Jacqueline zei

Wat is Axel een leuk eekhoorntje! En dan zelf ontworpen, super goed van je!

Christine W zei

Het is een schatje! Schitterend om te zien. Je hebt een prachtige (echte eekhoorn-) kleur gekozen!

Unknown zei

Echt het is een schat om te zien ,heel mooi is de kleur die je hem gaf .
Wens je een fijn weekend toe

Corrieneeltje zei

Echt een schatje Angelique!
Vandaag leg ik de laatste hand aan het ezeltje, is zo schattig geworden. Het komt later ook op mijn weblog te staan, vertel het je tegen die tijd. Fijn weekend gewenst!

Klaartje Nel zei

Leuk dat je binnenkort een eigen patroon hebt!

Unknown zei

Wat een knapperd! En al goed aan het hamsteren voor de winter. Ben benieuwd of je voorraadjes tegen komt thuis.

Saskia zei

Zo'n lieverdje! Mooi!

Groetjes, Saskia :)

Angeline zei

Super Cute♥ jou Axel!

Corine zei

Wat een lieverdje die Axel.En wat heeft hij het aar zijn zin in het bos!
Erg leuk gemaakt!

Groet, Corine

Petra L zei

Oh wat leuk. Ik wil ook zo'n Alex in de tuin..alhoewel hij het er wel koud zal krijgen. Maar niet doen hé? ;-)
Hij is wel echt erg leuk Angelique!

Lieve groet, Petra L

Margaret zei

Net echt.Prachtge eekhoorn. Hij staat prachtig tussen al die herfstbladeren, eikels en bij zie prachtige paddestoel. Mooi ontwerp.

Groetjes, Margaret

Dinah zei

Wat een leuke eekhoorn zag hem toevallig net bij Vera. Pak maar lekker veel eikeltjes hoor Axel er zijn er meer dan genoeg.

Lieve groet,dinah

Antoinette zei

Ach, wat een schatje is het geworden en een échte typische eekhoorn , mooi gedaan :D

Michelle zei

Wat een leukerd is Axel! Gaaf dat je voor het eerst je eigen patroon gaat uitbrengen, veel plezier en succes ermee!

Erica ♥ zei


Jij bent ook zo lekker creatief, heel erg mooi gemaakt weer ☺
Gezellige en fijne (knutsel) dagen
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel}

Erica ♥ zei


Jij bent ook zo lekker creatief, heel erg mooi gemaakt weer ☺
Gezellige en fijne (knutsel) dagen
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel}

Ilse van Kreanimo zei

Wat een schatje. ��