woensdag 13 april 2016

Behangen

"Jemig Buurman, wat heb je er weer een rommel van gemaakt! Wat moet al die troep hier nou?"
"We gaan behangen, Buurman!"
"Wattuh?"
"Be-hang-en!"
"O, nou dan gaan we maar beginnen hè"

"Zo, even lekker dik met plaksel insmeren..."
"Kijk Buur, er hangt al een stuk. O, wacht effe, het rolt weer op"
"Ah joh, laat toch zitten; kassie ertegen en je ziet er niets meer van"
"Oh, oké"
"Even het volgende rolletje plakken..."

"Nou kijk, helemaal voor mekaar!"
"Of zoals de Tsjechen zeggen: AJETO!"

Ik heb de buurmannen gemaakt naar het gratis patroon van Joke de Jong van het blog Elfi-Jo
De atributen heb ik er zelf bij verzonnen en gemaakt zonder patroon.
De buurmannen zijn gehaakt met katoen en haaknaald 2, ze zijn zo'n 12 cm groot.

34 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Geweldig! Wat heb je dat leuk gedaan!
En een leuk patroon om te haken, hé :-)
Groetjes,
Akkelien

kervei zei

Haha, wat grappig! Ze zijn mooi, die buurmannen! Mijn neefjes vonden ze ook zo leuk, een aantal jaar geleden.... Misschien moet ik me ook eens wagen aan de buurmannen...

Groetjes,

Ilse

dimi zei

Briljant zus! ajetoe.
Mijn favorieten en het enige programma waar ik mijn theedoek voor neerlegde om even met de meiden mee te kijken.
Trouwens, mijn buurman van 2 1/2 is ook groot fan :)

Dinah zei

hahahaha, moet altijd o lachen om dat duo.. en soms erger ik me er ook wel een beetje aan als ze zo zitten te klungelen.. Leuk gehaakt die buurman en buurman...

Lieve groet,dinah

juffrouw Ooievaar zei

Wat zijn ze leuk :) en ook zo'n mooi plaksel emmertje en kwast, zelfs get behang op formaat, leuke foto's en zoals ik hierboven lees al meer gegadigden ;-)

Angélique zei

Haha, nou, deze 2 gaan helemaal nergens heen, we vinden ze zelf veel te leuk :-D

Dirkje Spreeuw zei

Die moet je zeker houden, ze zijn super leuk.
Groetjes
Paula

Unknown zei

Geweldig!!

Lydia Guest zei

Ik had ze al een keer gezien, maar ze zijn zo leuk. Binnenkort moet ik me er ook aan wagen, want mijn man is een groot fan van ze.

Unknown zei

Haha super leuk!

Christine W zei

Hahaha, wat een leuk verhaal! Met veel plezier gelezen.

Elfi-jo zei

Super leuk geworden zowel B&B als het verhaaltje!

Unknown zei

dat heb je echt heel leuk gedaan ,ook het verhaaltje
erbij ...geweldig !!!
groetjes

Remco zei

Mooi gedaan lieverd, ik zie al een volgende verhaal aankomen: Ajeto we zijn in Almelo Hahaha

Remco zei

Mooi gedaan lieverd, ik zie al een volgende verhaal aankomen: Ajeto we zijn in Almelo Hahaha

Frederika zei

Super zeg. Ze blijven geweldig leuk.

Margaret zei

Hihihi, wat een grappig verhaal. De buurmannen zijn en blijven leuk.

Groetjes, Margaret

Franciens Haakwerk zei

Wat een leukerds die buurmannen zeg, leuk gedaan en in beeld gebracht, groeten Francien

Angeline zei

Geweldig leuk gedaan Angelique!Ik zeg door blijven gaan met de buurman en buurman stories! ;-)

Preeti zei

So cute!! It was fun reading your post:)

xxx Myra xxx zei

geweldig!!

Tante Titi zei

Super ik ben fan van buurman en buurman dus deze komen op mijn lijstje om ook eens te haken!

zeeuwsmeisje zei

Wat heb je er een leuke verhaal van gemaakt en wat een handig stel heb je zo in huis. Zou ze ook lekker houden voor alle klusjes die nog moeten gebeuren.
gr lisette

Sandra zei

:-)))) Kei leuk gedaan/gemaakt!!
Lieve groetjes,
Sandra

Elizabeth zei

Oh, als dat maar goed gaat ... B&B kunnen zo meedoen met de poppendag! En ze zijn nog vindingrijk ook door gebruik te maken van de lego... Of zal daar iemand anders achter zitten, een creatievelinge misschien?
Ik heb genoten van de aflevering!

Groetjes, Elizabeth

Unknown zei

SUPER:D

Vera zei

Ze zijn geweldig! En een heel leuk verhaal met super gemaakte attributen erbij.

Corrieneeltje zei

Wat enig Angélique en wat een leuk verhaal heb je ervan gemaakt! Ik was en ben nog altijd dol op buurman en buurman 😃

Ateljee de Kraal zei

Super.......gaaf zeg!

marmarel zei

Haha, wat geweldig leuk gedaan!!
Groetjes, Marijke

Natas Nest zei

Haha, how sweet is that!! Funny fellows & funny story. Really great crochet work, Angélique! 👍 Are they Dutch characters? I'm not sure but I think I've seen them already sometime on TV. Happy weekend! Nata xxx

Drora's minimundo zei

Very cute!

Juffrouw Mier zei

Ajéto(f), die buurmannen

Anoniem zei

geweldig verhaal. Leuk gedaan met dat behangen buurman en buurman. groetjes, Mariam