donderdag 1 september 2011

Even de stilte verbreken... en een patroontje gratis verkrijgbaar

Het is alweer meer dan een week geleden dat ik een berichtje geplaatst heb. Dat komt niet omdat ik niets doe, maar ik heb niets af. Ik kan natuurlijk wel laten zien waar ik mee bezig ben:
Ik ben een deken voor op de bank aan het maken met vierkanten uit mijn nieuwe boek van Jan Eaton. Het is bekend dat de kleuren op het scherm anders zijn dan in het echt: de bank is donker bruin en de deken wordt bordeaux rood met een fris groen en een goud-kleurig beige (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven). Voorlopig ben ik daar wel zoet mee.

Daarnaast ben ik toch wel noodgedwongen van mijn "geloof" af gevallen, want ik ben ook met een ami bezig (met 2 projecten tegelijk dus), maar daar kan ik niet aan doorwerken, want hij is bestemd voor iemand die hier zeer regelmatig over de vloer komt en dus moet ik het steeds weg stoppen. Gelukkig is ze pas in oktober jarig, dus heb ik nog ruim de tijd. Hier een glimp er van:

Oja, tussendoor ook 2 kaartjes gemaakt, simpel, maar kunnen er mee door (komen niet helemaal goed uit op de foto):

Zo, nu weten jullie waar ik mee zoet ben.

Zou ik bijna nog vergeten de volgende mededeling te doen: ik heb een aanvulling geschreven op het patroon "Marleen Muis" van Elise Pleket, waarmee je er een balletmuis van kunt maken, zowel een meisje als een jongetje. Als je hierin geïnteresseerd bent, kun je me een mail sturen (mwlbyangelique@gmail.com)  met je eigen e-mailadres, dan stuur ik het.

Groetjes, Angélique


18 opmerkingen:

Marjo zei

Dat boek van Jan Eaton is toch super hè ?...IK ben dol op die patroontjes.....
Niet verder vertellen hoor,maar ik kon het boek niet meer bestellen ...heb het in de bieb gehaald en laten kopieren hetgene ik graag wilde hebben ...voila ...zo kan het ook dus hihiihih LOL

Marjo

Marjo zei

Het patroontje linksboven ken ik...dat is degene die ik in limoengroen aan het haken ben ...van die deken van Jan Eaton...

Marjo

Jacomijn zei

Dat wordt een mooie deken !! 'k Zal eens kijken op Google of er ook afbeeldingen van en uit het boek te vinden zijn. Ben wel nieuwsgierig geworden naar dat boek.
Oooo, en die ogen van dat beestje !!! :o) !!! Kijk er naar uit om te zien wat dat straks is worden !!

Betsy zei

Wat een leuke patroontjes, vooral die met dat rozetje! En wat zie ik daar een leuk kaartje met die vlinder: simpel, maar wel heel leuk!

Wat leuk dat je volger bij mij geworden bent.
Jij hebt er ook een nieuwe volger bij :)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

janusje zei

Goed dat je de kleuren beschreef. Wat zijn ze misvormd op het scherm! De vierkantjes zijn schitterend! Ik ben ook wel benieuwd naar je ami. Het ziet er een ondeugend diertje uit.

Elizabeth zei

Leuk dat je je vierkantjes laat zien,ik vind ze echt mooi qua kleurgebruik.
Maar waar ik nieuwsgierig naar ben: wat is je bezwaar tegen amigurumi's?

Groetjes, Elizabeth

Linda zei

Dat boek van Jan Eaton daar word ik toch wel nieuwsgierig naar kom die vermelding vaak tegen op blogs.En goed dat je de kleuren vermeldde van je vierkantjes want idd. op de foto's ziet het er heel anders uit,veel succes met je deken. En wat is er mis met ami's niets toch? Gr. Linda.

Angélique zei

Dank jullie wel!
Haha, nee hoor, helemaal geen bezwaar tegen amigurumi's, ben er juist dol op, maar ik vind het niet fijn om met meerdere projecten tegelijk bezig te zijn. Het kan nu niet anders, want als de vriendin van mijn zoon binnen komt en ik snel de ami heb weggestopt val ik natuurlijk zo door de mand, want het kan niet zo zijn dat ik nergens mee bezig ben. Ze roept altijd: mag ik díe hebben? Of anders díe? En die dan? Dus nu maak ik er een speciaal voor haar.
Het boek van Jan Eaton heet: 200 crochet blocks for blankets, throws and afghans.

Hallo Peetje zei

Wat leuk dat je bezig bent met vierkantjes voor een deken. Dat boek van Jan Eaton heb ik ook. Ik vind het een geweldig boek daar kan je je lekker mee uitleven.. Die Ami kijkt wel heel ondeugend zeg....ik denk dat het een aapje is..want ik zie ook flapoortjes, denk ik hoor ...maar ik zit er meestal naast..hihi
Die vriendin van je zoon boft maar ;-)

Annemiek zei

De kleuren van het deken zijn al erg mooi. Dat moet heel veel werk zijn! Ik ben heel benieuwd naar je ami. Dat wordt vast weer erg mooi!
Groetjes, Annemiek

Hallo Peetje zei

Nog even over de kleuren. Als jij zegt dat je bank bruin is geloof ik je gelijk, maar op de foto zou ik zweren dat het blauw is. Wat een verschil he.
Ik heb dat vooral met foto's waar paars en blauw op staat. Zoals die paarse orchidee. die kleur is ook niet correct en mijn poef ook. vreemd is dat. terwijl andere kleuren het soms beter doen op de foto.

by Ieke zei

Het is Wendy! De Cocker puppy van DC!

Toch?

by Ieke zei

Of een aap?



En je deken die wordt prachtig! Net als je bank, of die nou bruin of grijs is, maakt niet uit. Model is leuk :P

sweetest design zei

super leuke granny's ben je aan het maken! ik kwam via via op je blog en je maakt super leuke dingen dus ik heb gelijk op de volg knop gedrukt =)

Linda zei

Bedankt voor je tip wat betreft het bezensteelbreien, ben alweer een stuk wijzer.Gr. Linda

gerrie zei

Mag ik aub vragen om het patroontje van de muis en het balletpakje, zou er erg blij mee zijn,
groetjes Gerrie.

Bernadette zei

Hallo,

Via via op jouw blog gekomen en wat is die leuk zeg. Ik vroeg me af of je deken van de granny's af is geraakt en hoe groot hij is geworden. Trouwens jij heb ook een heel leuk patroontje gebruikt. Dat is eentje die ik nog niet heb. Ik lees ook dat ook jij altijd maar met 1 projekt wil werken. Ik was ook van dat principe, maar jammer genoeg ben ik er ook van af gestapt aangezien ik weer heel veel zin had om wat granny's te haken. Dus ben ik momenteel bezig met een schouderdoek in ajour en granny's. Het ene is gehaakt het andere gebreid.
Hartelijk dank dat ik mag genieten van jouw blog. Door mijn fybromyalgie en CVS ben ik gekluisterd aan de bank en op sommige momenten is de pijn zo hevig dat ik enkel maar kan genieten van al het moois dat andere mensen maken.
Moest je zin hebben dan mag je me altijd het patroontje van dat balletmuisje door sturen. Dat is iets kleins en is niet te zwaar om te hanteren.
Groetjes

Angélique zei

Hallo Bloemenfee,
Voel je welkom op mijn blog, leuk dat je langskomt! Wat vervelend dat je zoveel pijn en ongemak moet ervaren. Ik zou je met alle liefde het patroontje sturen, maar dan heb ik wel je e-mailadres nodig. Je kunt me daarvoor een mail sturen met jouw mailadres, mijn adres is mwlbyangelique@gmail.com.
De vierkanten voor de deken heb ik al een tijd opzij liggen, omdat er altijd wel een cadeautje of wat dan ook gehaakt moet worden. Het is dus een langlopend project, maar daarnaast houd ik nog steeds slechts één projectje.
Jammer dat jij geen blog hebt, want ik ben wel benieuwd naar je omslagdoek. Heel veel sterkte én natuurlijk haakplezier!