zondag 25 december 2011

Tutorial Snelle kerstboom

Wij hebben hier een heerlijk rustige eerste kerstdag; gezellig bij elkaar, een hapje en een drankje tussendoor en ieder met zijn eigen bezigheden. Aan tafel wordt een spelletje gedaan, er wordt wat gelezen en ik heb een kerstboompje gemaakt, gewoon omdat het idee al een aantal dagen in mijn hoofd zit en ik er zin in had (en ja, we hebben ook zeker tijd voor elkaar).
Ik zal voor jullie een beschrijving maken van dit zeer makkelijke boompje.
Wat je ongeveer nodig hebt: groene garen, gele garen, lurex, kraaltjes, groene naaigaren, punnikmolentje, maasnaald, naainaald, haaknaald, ijzerdraad, dubbelzijdig plakband, gewoon plakband en dun karton.

Op het karton heb ik een halve cirkel getekend met een doorsnede van 13 cm, deze uitgeknipt en tot een kegel gedraaid, vastgeplakt met plakband. Vervolgens heb ik het bekleed met dubbelzijdig plakband. Van de groene garen heb ik een koord gepunnikt. Van het geel een kleiner stuk en daar heb ik ijzerdraad door de kern van het koordje gestoken. Ik vormde er een ster van en stak het in de top van de kegel. Van binnen zette ik het vast met een plakbandje. Het groene koord wikkelde ik om de kegel, van boven begonnen en dicht tegen elkaar naar beneden. Met het "staartje" garen het einde vastgenaaid.

Daarna heb ik kraaltjes er op genaaid, een langwerpige rode met een gele ronde erop als kaarsje

Verder heb ik het boompje versierd met een gehaakt koordje van lurex en ronde rode kraaltjes als ballen, met dit als resultaat:

Geinig toch? Ook leuk om 2e kerstdag te doen. Succes en veel plezier!

Mocht je deze beschrijving gebruiken, dan zou ik een linkje naar hier zeer op prijs stellen, bv dank!

12 opmerkingen:

Pauline zei

Een creatieve kerst dus!
nou, beter dan hier...ik zit in mn uppie beneden, 2 zoons achter hun pc en een dochter die uit logeren is...zielig he?
Maar ik ga zo ook wat handwerken hoor!
En lekker stoofpeertjes eten met ijs toe.
Geniet maar fijn van je gezinnetje!

carmen zei

feliz navidad!

Gonny zei

Wat een leuk ding.
Fijne avond.

Groetjes, Gonny

Andina zei

Wat een grappig kerstboompje, leuk gedaan!
Wij hebben het gourmetten met opa en oma net achter de rug en zitten nu lekker met z'n allen uit te buiken...heerlijk relaxed kerst vieren....
Fijne kerstdagen nog!

Marjo zei

Wat een tof idee ...

Wij zijn net thuis van een rit naar Gent (ziekenhuis) ...vriend van dochterlief is er onverwachts opgenomen ....voor mij mag 2011 héél snel voorbij zijn ..heb er ff geen zin meer in ....

Liefs
Marjo

Betsy zei

Wat een schatje! Super leuk idee is dat.
Heerlijk he, zo'n rustige Kerst. Hier is het ook lekker rustig, al mis ik Anne wel heel erg nu. Maar ik heb nog wel even met haar gebeld hoor :). Vond zij ook wel heel leuk!
Morgen nog naar mijn moeder en vanaf dinsdag weer gewoon aan het werk. Nu dus maar even lekker genieten en knutselen.

Fijne dagen nog,
lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Lindevrouwsweb zei

Geen dag zonder creatieve uitspattingen! Wat heb je dit weer leuk gedaan!

Linda zei

Leuk kerstboompje!
Groetjes,
Linda

monique zei

Super zeg!
Leuk idee voor volgend jaar, voor dit jaar zie ik niet meer zitten. Fijn dagen nog!

Jacqueline zei

Hé... leuk idee had je in je hoofd! En het is er vast zo uitgekomen (of zelfs nog mooier) als je had gedacht.. Kon je gelijk je punnikmolentje van je verjaardag uitproberen.. Nog gezellige dagen verder hé. Groetjes Jacqueline

Moos zei

Wat een onwijs schattig boompje meid!!! Echt Super!!!! Tja als er wat in het hoofdje zit dan moet het gemaakt worden toch hahaahahha.
Leuk hoor!!!!!

Ik ben bezig met een teckeltje hihihihihi er staat namelijk nog een kraammand op het werk waar wat in moet ;-)

Een hele fijne 2e Kerstdag, Liefs Moos

joke.klein zei

Wauw, wat een leuke boom!!