zaterdag 12 januari 2013

Haakcafé, mutsjes en tulp

Donderdagavond ben ik voor het eerst naar het haakcafé gegaan wat elke 2e donderdag in de maand wordt gehouden in Gran Café De Turf in Hoorn. Één van de mede-oprichtsters, Joke van Lindevrouwsweb, Haak maar aan en Our crochet world, had mij weer eens uitgenodigd. We hadden elkaar vorig jaar ontmoet in Sliedrecht op de bloggerdag en elkaar daarna nooit meer gezien, terwijl we in dezelfde stad wonen! Het leek mij erg gezellig om samen te haken en ben afgelopen donderdag dus geweest. En gezellig was het! Op 14 februari is de volgende keer en ik zal goed mijn best doen om er weer bij te zijn :-)
We waren met 11 dames en ondanks dat er lekker gekletst werd, is er zeker ook gehaakt.
Deze keer gingen we mutsjes haken voor Safe the Children naar het patroon van Karin aan de haak.
We gebruikten dit patroon (ik maakte een rode) en diezelfde avond thuis begon ik met dit patroon (de lichtblauw/rode). Beiden zijn inmiddels ingeleverd.


Ik haakte van de week ook een tulp (origineel van Kati Galusz) , met behulp van de vertaling van Betsy.
Op zich vind ik Engelstalige patronen geen probleem, maar in het Nederlands is toch net even handiger, zeker in dit geval.
Ik heb de tulp vandaag aan een lieve vrouw meegegeven. "Ze hield van fleurige bloemen" stond er op de kaart; ze mocht maar 48 jaar worden.....

37 opmerkingen:

Jacqueline zei

Was gezellig hé.. de bloggerdag! En dat het donderdagavond gezellig was, geloof ik graag.. Zo gezellig samen hakend voor een goed doel, zeker voor herhaling vatbaar!
't Is voor een verdrietig iets, je mooie tulp.....
tijdens het haken zullen je gedachten daar ook dikwijls bij zijn geweest..
Groetjes Jacqueline

Gonny zei

Klinkt gezellig.
Je mutsjes zien er mooi uit.
En de tulp is prachtig geworden.

Fijn weekend verder.

Groetjes, Gonny

Ateljee de Kraal zei

leuk zo'n bloggerdag, en met z'n allen haken voor een goed doel, gezellig, en de tulp, mooi en verdrietig

Jonneke zei

Ik vind het lastig om iets te schrijven. Je blog begint zo supergezellig en eindigt verdrietig.
Maar alle spulletjes die je gehaakt hebt, zijn heel mooi geworden en getuigen allemaal van liefde voor de medemens! Heel mooi!
Groetjes, Jonneke

Pauline zei

Wat een mooi gebaar die tulp....
En de mutsjes natuurlijk ook!
Je bent een lieverd...

Remco zei

Blij dat je de tulp gemaakt hebt, mooi gemaakt en mooi gebaar!

kervei zei

Zo zie je maar, dat je haken ook heel maatschappelijk en sociaal in kunt zetten. Mooi gedaan, beide projecten zullen heel betekenisvol zijn voor de betrokken mensen...

Groetjes,

Ilse

hooksandyarns zei

The little hats are very cute.

My condolences to your family.

susie zei

Dat is een mooie daad Angélique ! Mooie mutsen, daar zullen weer kindjes mee geholpen zijn.
Je tulp is prachtig !

Fijne zondag nog ..

Michelle zei

Lijkt me gezellig zo met z'n allen haken! Ik probeer wel eens samen met een vriendin te borduren maar uiteindelijke kletsen we meer dan we steken zetten :) Je mutsjes en tulp zijn mooi geworden, helaas is de bestemming voor de tulp wat minder, gecondoleerd!

Andina zei

Het is een prachtige tulp geworden, wat een lief gebaar....

Unknown zei

Een haakcafe in Hoorn?! Wat leuk, dat is bijna om de hoek!

Barbina zei

Your hats turned out wonderful, It must be nice to sit together with others and crochet!
The tulip is lovely, thank you for the link, a bunch of it would make a great Easter decoration!
I´m sending you lots of love! Barbina

Anoniem zei

wat een enorm lief gebaar die roos ♥

en wat leuk dat je er weer heen bent gegaan zeg ...leuk dat joke daar dan is...mooie musten heb je alweer gemaakt zeg

lieve groet jenneke

Riannes Haaksels zei

Leuk die tulp! Patroon ook eens uitproberen :). Bloemen op de kaart zijn trouwens klap rozen.


liefs Rianne

TIO zei

Heel erg mooi en goed gedaan van jullie!

jumare zei

klinkt gezellig zo'n haakcafe

Anabel Luna zei

Hi Angelique....love your combination on your beanie hats....the flower(tulip) also cute.Happy week and happy crocheting ! :0)

Jolanda zei

Jammer dat Hoorn zo ver weg is :-(
Goed idee om mee te doen met de mutjes actie van Save The Children. Het rode mutsje heb ik ook gehaakt. Zo'n leuk effect!
De tulp is ook mooi, en speciaal door de achterliggende gedachte.
groetjes
Jolanda

Hobbyrita zei

Jammer dat je zo ver woont Angélique, anders zou ik graag eens met je afspreken om iets te drinken! Je bent echt een toffe meid. Je hebt weer je goede hart laten zien met de mutsjes en de bloem, maar zo kennen we je natuurlijk :)
Liefs, rita.

Dirkje Spreeuw zei

Mooie tulp, helaas met een droevige bestemming. Wat een lief gebaar!
Groetjes en sterkte.
Paula

Jacomijn zei

Klinkt goed allemaal !! Wat is die tulp mooi geworden !!! Eentje die nimmer zal verwelken !!!

jellinacreations zei

Hoi Angelique,
Dat van dat haakcafe komt me zo bekend voor...
Soms is iets zo dichtbij maar op een of andere manier komt het er maar niet van.
Leuk dat je toch bent gegaan en de mutsjes zijn geweldig!
De tulp is ook erg mooi geworden....gecondoleerd

Moos zei

Wat een prachtige tulp ..... wat een mooi gebaar bij een droevige gebeurtenis. Sterkte meis!

Leuk dat je naar het haakcafe bent geweest! Zou willen dat ze zoiets hier in de buurt hadden!!!!!!

Miss Creatuurtje zei

Hele mooie attentie die tulp, maar 48 ... zucht! Lief van jou! En wat fijn, een haakcafé!!!

Lindevrouwsweb zei

Een mooi blogverhaal over ons haakcafe en de mutsjes ga ik van de week ophalen. Vandaag nog meer mutsjes gekregen tijdens onze meeting van het wildbreiproject van Helma van Kleinwee, kwam daar nog wat dames tegen van het haakcafe.leuk he Ik vond het super leuk dat je er donderdag ook was!
Je tulp is heel mooi geworden! Een mooi gebaar voor een vrouw die te vroeg is heengegaan! Liefs groetjes Joke

Natas Nest zei

Wonderful, such a crochet meeting :-). And your tulip is so l♥vely, wow! I've saved the pattern now as well, thanks for inspiring :-)

Esther zei

Wat een mooi gebaar die tulp....heel mooi gemaakt ook. Leuk dat je zo naar je zin het gehad in het haakcafe! Mutsjes zijn leuk geworden, zijn ze vast blij mee.

Unknown zei

Heerlijk zo'n middag! En dan voor zo'n goed doel! Ze zijn erg leuk! En je tulp.. ze zal er vast heel blij mee geweest zijn.. liefs!

Susana zei

Hola. Preciosos los gorros y el tulipán es una de mis flores favoritas.
besos

Evelien zei

Wat leuk, zo'n haakcafé! Jammer genoeg ligt Hoorn niet echt naast de deur.
Wat droevig van die mevrouw. Mooi idee van die tulp!

Hanni zei

It could be so great to meet with blogger/crocheter friends! I wish I would have a comunity like yours!
That tulip is beautiful and just checked that the designer is Hungarian :):)

Unknown zei

hoi hoi,

Telkens als ik berichtjes plaats bij anderen kom ik je tegen :-) en natuurlijk werd ik nieuwsgierig.
Wat een leuk blog heb je !! natuurlijk ben ik lid geworden
xxxx
Ellen

Margaret zei

Wat is dat leuk zo'n haakcafe,dat heb je hier niet in de buurt. Gelijk nog iets moois gemaakt voor het goede doel , helemaal geweldig. Ook vind ik die tulp zo mooi gemaakt.

Marloeskreatief zei

Super leuk met zijn alle haken ,dat zal goed voelen gr marloeskreatief

Jeanine zei

2 mooie haakwerkjes. Al is de tulp maar voor een droevig doel. 48... Maar dit zal waarschijnlijk een waardige afscheidsherrinering voor jou zijn...

Groetjes,
Jeanine

crealientje zei

Wat een mooie tulp al is het doel zeer triest.