maandag 28 januari 2013

Uitslover

Ik heb hier in huis een uitslover.
Het is mijn orchidee, die kan maar niet stoppen met zijn mooie kleine bloemetjes te showen, hoe beroerd ik ook voor hem zorg.
Ik heb het ding inmiddels ruim 1,5 jaar (ik blogde er hier al eens over) en in al die tijd heeft hij welgeteld 11 dagen geen bloemen gehad, afgelopen oktober. Momenteel ziet hij er zo uit:
Normaal staat hij op de vensterbank (pal boven de verwarming, naast de achterdeur die geregeld open gaat), maar daar viel geen foto te maken.
Een ware uitslover (maar ik ben stiekem best trots op hem)!

Afgelopen dagen heb ik nog 2 baretten gehaakt naar mijn eigen patroon, maar dan iets aangepast voor een andere pasvorm op een iets kleiner hoofd en ik ben bezig een pak te maken voor mijn zoon met de naaimachine, dat moet ongeveer er zo uit gaan zien:
Die "harnas"-gedeelten maakt hij zelf met papiermachè.
De broek is zo goed als klaar, het jasje wordt een stuk lastiger, want ik heb totaal geen herenpatronen. Hij zou ook heel goed 176 passen wat breedte betreft, maar ik heb alleen knippies uit de tijd dat alles heel wijd moest zijn, dus dat wordt nog even zoeken.

Verder ben ik heel hard aan het nadenken voor weer een give away, want onderhand heb ik al bijna 400 volgers! Jeetje, wat veel! Welkom en dank jullie wel allemaal voor alle reacties en de interesse die jullie tonen, ik ben erg blij met jullie!

40 opmerkingen:

Leonie zei

Wat een mooie bloem! Als je hem in een doorzichtige pot zet, groeit hij nóg beter!

Bedankt dat je Emilana mijn blog hebt getipt! Ik heb haar nu ook gevonden! :-)

Groetjes Leonie

Ateljee de Kraal zei

hoe slechter je voor een orchidee zorgt hoe meer hij bloeit, althans bij mij en ook bij jouw, gewoon zo doorgaan hihi

TIO zei

Moo!!! Ik kreeg er 1 er kerst 2011, die heeft toen lang staan bloeien, nu heeft hij een paar weken terug een nieuwe scheut erbij en nu 1 bloem... ben wel blij dat hij weer bloeit natuurlijk, doet mij eraan denken dat ik ze nog water moest geven :-)

Ghea zei

Wow kan ik geen stekkie krijgen LOL bij mij gaan ze altijd dood, ik geef ze teveel water of zo. Er is mij eens verteld dat een orchidee konstante warmte moet hebben en dat heb ik nooit kachel aan en uit enz enz mogen ze wel of niet voor het raam, maar dan weer niet in de volle zon.....En bij jouw is ie niet dood te krijgen nou daar ben ik jaloers op weet je dat.
Liefs Ghea

ChériesCrochet zei

Een klein beetje verwaarlozen en negeren helpt beter dan vertroetelen ;-) Hij is mooi !

jumare zei

geweldig zo'n orchidee die maar door blijft bloeien. Doe mij er ook maar zo een.

creama zei

Ik heb hier ook zo'n orchidee. En ik zorg ook slecht voor hem. Misschien is dat wel waar orchideeën van houden?

Michelle zei

Wat een prachtige Orchidee heb je! Die van mij deed het ook erg mooi totdat hij bijna alle bloemmetjes liet vallen, nu is het weer afwachten. Het pak lijkt mij nog een hele uitdaging maar het gaat je zeker lukken, succes nog! En 400 volgers, wauw!

Liefs Michelle

Nina Hobbysite zei

Wow, die is orchidee is echt top. Had zelf ook zo'n kanjer. Maar ja toen bedacht ik dat ik hem wel is water kon geven. En daar kwam hij niet meer van bovenop. Gewoon dus zo min mogelijk doen ;)

Nina Hobbysite zei

Ik heb toch nog even je andere blog over DE orchidee gelezen. Maar ZO mooi is mij toch nooit gelukt.

Anabel Luna zei

Hi Angelique...this is so beautiful.I love flowers....this type of flowers are so delicate.
Ths key chains cats are so cute too.
happy week....:0)

Anoniem zei

wowwwwwwwwwwwwwwwww wat bijzonder zeg!!! al zo lang en maar een aantal dagen niet in bloei geweest ♥♥
succes met je pak zeg, wat knap.....en nog even 2 barretten gemaakt toen maar bezige bij!!!!

lieve groet jenneke

Dirkje Spreeuw zei

Je moet toch wel iets goed doen met die orchidee ;-)
Prachtig is ie.
Veel succes met het pak voor je zoon. Dat lijkt me een hele uitdaging!
Groetjes,
Paula

Nettie zei

Ha ha, komt me bekend voor. Heb er ook eentje, denk je nu is wel gedaan, komen er weer nieuwe scheuten met bloemen. Dat al 3,5 jaar aan een stuk. Mooi op dezelfde plaats laten staan en hopelijk mag je dan nog vele bloemtjes zien komen, hij is nu in ieder geval prachtig!

Esther zei

Hahahaha zo'n uitslover wil ik ook wel in huis ;)
Knap hoor zo'n pak maken....succes!!

Betsy zei

Prachtig, zo'n orchidee. Het zijn toch wel de mooiste bloemen die er bestaan!
Succes met de baret en het pak. Wat een mooie uitdaging om daarmee aan de slag te gaan.
haha, het rijmt, zie ik opeens.... ;)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Elizabeth zei

Nou, dacht ik... wie zal de uitslover zijn..? Ik dacht echt in personen! Maar gelukkig is het een plant, want zo'n aardige benaming is het nu ook weer niet voor iemand..
Heerlijk als je zo'n plant hebt die het altijd maar wil doen, heb ooit eens zo'n cactus gehad...
Knap dat je zo'n ingewikkeld pak voor je zoon kan maken, de patronen zullen voor zoiets liggen niet voor het oprapen..

Gonny zei

Je orchidee is prachtig.
Succes met het pak.

Groetjes, Gonny

Franciens Haakwerk zei

Wow.. wat een bloemen zeg, bij mij lukt zo iets nooit:))
Als ik er eentje krijg denk ik gelijk al, o jeeeee.... groeten Francien, succes met het naaien

kervei zei

Ik krijg mijn orchideeen wel terug in bloei, na een hele tijd, maar niet zo uitbundig! Wat doe jij precies, want kennelijk is dat juist wat orchideeen nodig hebben! Prachtig...

Groetjes,

Ilse

Andina zei

Wou, das knap als jij zo'n mooi pak kunt maken voor je zoon, laat je 'm wel ff zien als ie af is? En die orchidee ziet er prachtig uit, wat een bloemenpracht!

Jolanda zei

Dat pak is een flinke uitdaging. Maar het wordt vast heel mooi!
Die baret is trouwens prachtig. Bedankt dat je het patroon deelt!
Groetjes Jolanda

Marjo zei

Prachtig baret, en prachtig orhidee, ik heb ze ook , en zulke dankbare bloemen, altijd maar bloeien ....

Liefs
Marjo

Zaanse Zolder zei

Prachtig hè ! Deze witte orchideeën hebben voor mij een hele bijzondere betekenis.

Miss Creatuurtje zei

Wauw zeg, ik ben héél erg benieuwd naar dat pak, dat zal vast super zijn! Ja, ik heb hier ook zo'n uitslover staan, gelukkig is mijn man diegene met de groene vingers, ik ben bewonderaarster :-) Supermooie bloemen hé!

Moos zei

WOW das best een uitdaging zo een pak te maken meis!!!!

Enne je orchidee is een juweeltje!!!!!!! Uitslovertje of niet hihihihihihi

Jacomijn zei

Prachtig, jouw orchidee !!! Ben heel benieuwd hoe dat pak gaat worden !!

Unknown zei

Wat een prachtige orchidee! Zo'n uitslover wil ik ook wel ;-) En knap hoor zo'n pak maken! Ik deed het vroeger (ahum, kuch haha) ook voor de kinderen, maar dat waren prinsessenjurken ;-) liefs, Nancy

Anoniem zei

wat een ijverige bloeier ;o) en dat pak wat een uitdaging om te maken, dat gaat je vast helemaal lukken !

mingle-mangle zei

toch knap dat ie dat zo maar voor jou doet ha ha,
heb zelf erg weinig moet bloemen,maar deze ziet er prachtig uit,

groetjes mingle-mangle

Linda zei

Wat bijzonder die orchidee en wat een uitdaging dat pak maar het gaat jou vast lukken. En 400 volgers ,grappig ik ga ook langzaam die kant op dus zit ook al te dubben over een weggever ;-0 succes met het pak!! Liefs Linda

Hanni zei

Your orchid is gorgeous! Happy crafting with the warrior outfit! It looks challenging.
Wish you a lovely week :)

Hobbyrita zei

Zo'n mooie orchidee, geniet maar van de bloemen, je zal ze vast en zeker heel goed verzorgd en gekoesterd hebben :) en dan heb je veel bloemen!
Dat pak lijkt me wel heel moeilijk, de broek gaat nog, maar zoals je zegt het bovenste gedeelte, pfffff, zou niet weten hoe eraan te beginnen.
Groetjes, rita.

Haakmuts zei

Och ik heb ook zo'n uitslover gehad, uiteindelijk heb ik hem in de groenbak gekieperd, kon hem niet meerr zien. De wortels groeide over de de pot heen, hij zag er niet uit maar bleef bloeien.
Hij heeft plaats moeten maken voor 2 nieuwe en de bloeien ook alweer heel lang, wel een dankbare plant hoor.
'k ben heel benieuwd naar het pak wat je aan het maken ben, ziet er ingewikkeld uit.

Juffra Toertjes zei

Wist je dat een plant bloemen geeft wanneer hij tekorten heeft?
Een cactus bloeit ook alleen maar als er echt geen druppel vocht meer in de grond zit....!
Dus je bent goed bezig....verwaarloos je orchidee nog maar een beetje verder....:)

Anniegurumi zei

Ik denk dat ik de mijne verdrink ofzo, want die houden het nooit lang vol! Ben benieuwd naar je creatie, ziet er lastig uit! Succes!
Liefs Anniek

jellinacreations zei

Ik vind hem wel erg mooi met die kleine blommetjes.
Een mevrouw waar ik werk zegt ook altijd,
hoe meer je een orchidee verwaarloosd hoe mooier ze het doen :-)

Succes met je pak, ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

Barbina zei

Your flower is so beautiful! Mine has lost all her leaves before Christmas and I don´t think she will recover again.
I can´t wait to see what you have made for your son!
Have a wonderful weekend! Hugs, Barbina

Marloeskreatief zei

Geweldig dat pak ,jij bent toch ook super handig en die orchideeën zijn zo dankbaar gr marloeskreatief

Mama Maai zei

Ohh zo mooi die orchide, hier doen ze het ook zo goed :-)