dinsdag 18 februari 2014

Weet je wat ik wel zou willen zijn? Een bloemetjeskonijn!

Toen mijn jongste nog klein was (lang geleden) hoorde hij een keer de carnavalskraker "bloemetjesgordijn" op de radio, waarop hij de opvolgende dagen uit volle borst steeds zong: "weet je wat ik wel zou willen zijn? Een bloemetjeskonijn, een bloemetjeskonijn!". Daar moest ik aan denken toen ik bezig was met deze amigurumi, het liedje was nog maar lastig uit mijn hoofd te verbannen (en dat terwijl ik helemaal niet van carnaval houd).
Mag ik jullie voorstellen: Bloemetjeskonijn!

Een fotografe zal ik nooit worden, dit konijntje is in het echt lila met hard roze bloemetjes en voetzooltjes.
Schattig toch?
Ook dit konijntje gaat in de doos voor de actie van Maaike, die nog steeds doorloopt. 
Dit konijntje is gemaakt naar het patroon "Koosje" van Christel Krukkert.

Wat een overweldigende reacties op mijn vogeltjes! Velen wilde graag weten of het verhaal verder gaat; ik zal jullie even bijpraten:
De rust was redelijk teruggekeerd hier in huis, ieder deed zijn ding. De vogeltjes waren druk in de weer met de kleintjes, dat wil zeggen, mevrouw Koolmees, want Roodborstje raakte al snel verveeld en ging steeds op onderzoek uit. Zo kwam hij ook bij mij kijken toen ik wat op blogger en facebook bezig was. Bij het lezen van de reacties werd het beestje opeens helemaal gek van blijdschap: hij zag Marjo's fotootje en woorden en bleef maar roepen dat hij naar haar toe wilde. Ik las de reactie van Marjo nog eens en toen viel bij mij ook het kwartje: het vogeltje is geen "hij", maar een "zij" en was nog notabene jarig ook (ik heb haar natuurlijk direct gefeliciteerd), ze hoort gewoon bij Marjo thuis! Tsja, wat kon ik doen? Ik heb haar laten gaan en help nu zelf maar mevrouw Koolmees af en toe met het grootbrengen van haar kroost (al ben ik daar niet zo goed in, daar ik geen vogeltje ben). 
Inmiddels heb ik vernomen dat Roodborst in België bij Marjo is aangekomen en dat ze nu heel gelukkig is, hopelijk is Marjo dat ook, want het is toch weer een extra bewoner in huis ;-)

Dus sorry lieve volgers, de relatie tussen de vogeltjes is alweer ten einde... Het had zo mooi kunnen worden.

44 opmerkingen:

zeeuwsmeisje zei

Soms moet je loslaten he! Ik vind je konijn erg leuk geworden. Foto's maken is ook niet echt mijn ding soms zo jammer dat hij toch anders lijkt op de foto als in het echt.
gr lisette

Unknown zei

Wat een liefie!

Lief en Mooi zei

Wat grappig dat hij dat zo zong en het nu weer in jouw hoofd zit. Hilarisch hoe kinderen soms iets verkeerd horen en het dan zo overtuigend brengen;) Leuk bloemetjeskonijn! Paars en lila zijn trouwens heel moeilijk op de foto te krijgen! Groetjes Talitha

De Breimeisjes zei

Geweldig leuk om te lezen allemaal, ik word er helemaal vrolijk van. Al is het natuurlijk wel een beetje jammer dat mevrouw Koolmees nu toch weer alleenstaande moeder is....
Groetjes,
Akkelien
debreimeisjes.blogspot.nl

Zaanse Zolder zei

oooow wat een leukie zeg !!

Unknown zei

Geweldig, een bloemetjeskonijn... Zit natuurlijk nu ook met het liedje in mijn hoofd !!!
Het roodborstje heeft een nieuwe thuis lees ik. Ik wens ze het allerbeste toe en ook aan koolmees natuurlijk.
Grtjs
Daniëlle

Atelier Valerie zei

Wat een dotje is dit geworden zeg ...
Lieve groetjes, Valerie ♥

jellinacreations zei

En bedankt he....
Nu zit het ook in mijn hoofd....weet je wat ik wel zou willen zijn....
Je knijn is erg lief geworden, zou je hem niet zelf houden tot na pasen?
......een bloemetjes gordijn.......
En wel fijn dat vogeltje een nieuw huis vond.
......een bloemtjes gordijn.........

Unknown zei

Wat een prachtig verhaaltje van je vogeltjes, en dat konijntje is ook heel schattig.
er is nog wel een ander liedje over een konijntje dat is ook zo'n heerlijke hanger haha,
"Lief klein konijntje heeft een vliegje op d'r neus" enz.............

groetjes Akke.

hooksandyarns zei

Your little rabbit is so cute - she's adorable. :)

Amarins zei

Wat een heerlijk bloemetjeskonijn, super!

Angélique zei

Dat ben ik ook, niets mis mee hoor ;-) Ze redt het vast wel met een beetje hulp hier en daar :-)

Vera de Gries zei

Wat een lieverd!!!

Erica ♥ zei

Wowwww wat een mooi konijntje, wat liefffff, en wat leuk dat het
verhaaltje van de vogeltjes een happy end heeft ☺

Een hele fijne week met heel
veel leuke dingen en knutselen.

Veel liefsss van Erica ☼
{Heidebloempjuh}

Natas Nest zei

Oh my, how cute!! ♥ Great, job, Angélique :-)
Have a wonderful day!!
Nata

Hobbyrita zei

Een keilief konijntje dat zeker iemand blij zal maken! En het vogeltjesverhaal loopt dan toch nog goed af!
Grtjes, rita.

Antoinette zei

hhaahhahahah een bloemetjeskonijn :D sommige dingen blijven je bij.
Nou eerlijk gezegd, ik zou dat ook best wel eens willen zijn.....een bloemetjeskonijn ;)
Jouw bloemetjeskonijn is een plaatje geworden :)))

Preeti zei

Awww so sweet rabbit !!:) I love the way you added little cute details like those flowers and tiny lips and the ears are perfect !!

CarlaK.be zei

haha, bloemetjeskonijntjes, dat zijn de mooiste die er bestaan !
Bloemengordijnen daarentegen, die kunnen héél mooi zijn, maar helaas ook héél fout....
Liefs!

Pauline zei

Wat een leuk verhaal! Haha, hoe komen ze er op he?Een bloemetjeskonijn..is net zoiets als konijnenkaas...hihi.
Zie mijzelf gelijk wel weer samen met mijn 3 zusjes met carnaval voor me...4 hoofden op een rijtje die uit een echt bloemetjesgordijn staken! Tja, dat was mijn Brabantse jeugd...de optocht vond ik altijd wel leuk, het verkleden ook, maar de rest van het carnaval en eigenlijk dat hele Brabant niet...

Linda zei

Je bloemetjeskonijn is een schatje en wat lief dat je Marjo een vogelvriendje stuurde, die kan ze vast wel waarderen!!

Elizabeth zei

O, wat heb ik genoten van je verhalen. Ik had nog wat in te halen...
Wat een schattige diertjes heb je gehaakt, hoe krijg je het toch zo netjes voor elkaar!

Tante Titi zei

Wat een lief bloementjeskonijn zeg!

Tutti haakt en zo zei

aaah wat een knappertje zeg! Super leuk gemaakt!

Tinie zei

Wat een dotje!

Sangeetha zei

Hi Angelique, Thank you for visiting me. Such a cute rabbit! I have never made crochet toys or animals. But now I want to try making one, especially this rabbit. :)
Have a nice day.

Maddy zei

..ennn bedankt nu heb ik dat deuntje ook in mijn hoofd...hahaha...hij is wel superschattig je konijntje! Het roodborstje is denk ik heel erg op zijn (sorry haar:-) plek bij Marjo!! Grtzz..Maddy

Miss Creatuurtje zei

Hahahah, ik had het hem graag horen zingen: bloemetjeskonijn is heel leuk geworden!

DELETED zei

leuke blog ik zag u blog via andere haaksters...zal wel meer bezoeken groetjes

Anoniem zei

helemaal in luvvvvv♥♥♥

Unknown zei

Geweldig!! misschien moet je toch nog maar een vogeltje erbij maken ;) dank je voor je lieve felicitaties! liefs, Nancy

Monique zei

Dank je voor je bezoekje en berichtje op mijn blog. Wat een leuk bloemetjeskonijn heb je gemaakt!

marmarel zei

Wat een mega-gaaf bloemenkonijn! Ik heb al zóveel Koosjes gehaakt (zelfs een piraten-versie). Het leuke van dit patroon is dat je er alle kanten mee op kunt. Zó lief is jouw versie!
Geweldig, het vogelverhaal!
Groetjes, Marijke

Saskia zei

Zo'n lieverdje!

Groetjes, Saskia :)

Angeline zei

Ha,ha,ha....heerlijk je afsluitings verhaaltje over het roodborstje dat uitvloog naar Marjo!Ohhh en dat überschattige konijntje heb je wel mooi vastgelegd vind ik hoor!Heel toepasselijk en mooi zo in die heide...niet zo bescheiden Angelique ;-)
Leuk he dat dingen van je kids van vroeger(bepaalde uitspreken,e.d)je altijd bij zullen blijven....het tovert een glimlach op je gezicht telkens weer opnieuw dat soort van 'flashbacks'.


lieve groetjes en een heel fijn weekend!
Angeline

Nog 1 dag en dan breekt hier de carnavalsgekte uit....maar ook ik laat het stilletjes aan me voorbij gaan en "dat paard op de gang"heb ik toch geen ruimte voor! :-)

Angeline zei

uitspreken=uitspraken

Hanni zei

This bunny is so cute! A fun crochet for Spring :)

Susana zei

Hola, es precioso el conejo y que flores tan bonitas.
besos

Jeanine zei

Dat is een heel lief konijntje geworden. Weer iemand die heeel gelukkig zal zijn.

Groetjes,
Jeanine

Marjo zei

En fijn dat Roodborstje het heeft, ze zit hier in het zonnetje te genieten....wil soms naar de voederbak buiten omdat ze andere vogels ziet eten, en dan zet ik haar er gezellig tussen, en als het dan te koud wordt haal ik haar weer binnen ...krijgt ze een dikke knuffel en doet haar middagdutje ...zo lief

Ben héél blij met Roodborstje ...

Liefs
Marjo

Marjo zei

Akkelien,
Koolmees en Roodborstje 'zien' elkaar nog hoor, ze skypen af en toe :-)

Liefs
Marjo

Marjo zei

Akkelien,
Koolmees en Roodborstje 'zien' elkaar nog hoor, ze skypen af en toe :-)

Liefs
Marjo

Angélique zei

Whahahaha! Gek mens! :-D

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Oh smelttt wat een lieverd! Wat maak je toch prachtige creaties! Dikke knuffels!