donderdag 26 juni 2014

Gegiechel tussen de lavendel

Toen ik vanmiddag na mijn werk thuiskwam, hoorde ik in de achtertuin een zacht onderdrukt gegiechel.
Ik dacht dat dat wel aan mij zou liggen en wilde al doorlopen, toen het gegiechel over ging in geschater.
Hmm, het kwam uit de richting van de lavendel; even dichterbij kijken dan maar...


En toen zag ik iets bewegen.
Aha, ik snap het al, stelletje grapjassen! "Ik heb jullie gezien! Kom maar tevoorschijn! Buut Konijn, buut schildpad!"
Ik weet dat ze wel van een spelletje houden, heb ze tenslotte zelf gemaakt ;-)
Kijk die twee vriendjes nou eens staan, die zou je toch zo willen knuffelen? Ik wel tenminste!


"Haha, je had ons eerst niet gezien hè?"
 "Nee, zeker niet, maar jullie zijn ook zo klein," (konijn is 15 cm inclusief oren, schildpad is net aan 11 cm)
"Maar wel super lief!"
"Zullen we nog een keer?" Ze draaiden zich al om om weer tussen de lavendel te duiken



Ik heb ze nog maar lekker buiten laten spelen. Ze hoeven straks in ieder geval niet meer in bad, want ze ruiken heerlijk door hun spelletje verstoppertje :-)

Ik heb deze schatjes gemaakt volgens de gratis patronen van Amigurumi to go, ze heeft nog veel meer patronen en reken maar dat ik nog meer "bigfoot amigurumi" (zoals deze ontwerpen heten) ga maken!

Maar ik ben ook met iets anders bezig dan haken.
Zo'n 6 weken geleden is mijn oudste zoon verhuisd naar zijn eigen stek. Dat is uiteraard best wennen, zowel voor mij als voor zijn broer, maar hij heeft het naar zijn zin, dus zijn wij er ook gelukkig mee. Een voordeel hiervan, is dat er een kamer in huis vrij is gekomen en wel de zolderkamer die best ruim is te noemen: zo'n 3 x 4,5 meter en dat wordt nu hobbykamer. Grotendeels voor al mijn hobbymaterialen en 2 bureau's, maar ook jongste zoon krijgt een gedeelte voor zijn hobby's. De kamer ziet er nu ongeveer zo uit:


Je ziet hier iets meer dan de helft van de kamer, ik sta op het moment van fotograferen onder de schuine wand.
Eens kijken wat ik er van kan maken met de middelen die er zijn ;-)
Als deze kamer klaar is moet ik mijn slaapkamer opknappen, want die heeft dienst gedaan als slaap/hobbykamer en wordt nu een heel stuk leger. Ik hoef mij voorlopig dus niet te vervelen (deed ik dat dan ooit?) :p

34 opmerkingen:

Corine zei

Erg leuk, je schildpad en konijn!
En wat een mooie kamer krijg jij straks om te hobbyen!
Succes met opknappen en benieuwd hoe het gaat worden!

Groet, Corine

Christine W zei

Haha! Leuk om te lezen! En een mooie ruime kamer voor je hobbyspullen!

kervei zei

Oh heerlijk, een aparte hobbykamer!! Hoewel dat bij mij nog niet betekent dat de andere kamers vrij zijn van hobbyspullen...;)
Lief hoor, die bigfoots! Fijn dat ze zich zelf zo goed kunnen vermaken.

Groetjes,

Ilse

Moos zei

Dat wordt hoe dan ook een hobbyparadijsje! Let maar op hihihihi!!!!!!!

Lief die bigfootjes :-)

Franciens Haakwerk zei

Wat een dappere dodo's daar in je tuin, haha, helemaal leuk zijn ze, alletwee! En wat heerlijk, je eigen hobby kamer, ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden, veel plezier ermee, want ook het inrichten is al leuk! groeten Francien

Frederika zei

Wat een leukerds. Ze houden je wel bezig.
Een leuk project dus om een hobbyruimte in te mogen richten.Succes.

De Breimeisjes zei

Een stuk leger, hé... Hmmm, whishful thinking! Ik hoop dat je slaapkamer inderdaad ruimer wordt. Wel leuk om zo wat in huis te kunnen schuiven met spullen!
En die amigurumi's zijn super leuk!
Groetjes,
Akkelien

Unknown zei

Wat een twee schattige vriendjes heb je weer gehaakt. Laat ze inderdaad maar lekker spelen. het is er het weer voor.
Veel plezier met het inrichten van je nieuwe plekje.
Grtjs
Daniëlle

Unknown zei

Ahhhh wat een lieve vriendjes!!!

jellinacreations zei

Dat schildpadje is zo lief!
En wat heerlijk een kamer 'over'
fijn hoor dat je zoon het naar zijn zin heeft.

Hobbyrita zei

Wat een schatjes zaten er tussen je lavendel, die heb je weer schitterend gemaakt! Lekker buiten laten spelen, daar worden ze groot en flink van! En lekker moe, dan slapen ze goed :-)
Even wennen, een kind het huis uit, maar met het inrichten van je nieuwe kamer zal dat wennen wel meevallen.
Grtjes, rita.

Es zei

Wat een geweldige ruimte zeg, veel plezier met inrichten. X Es

Elizabeth zei

Dat wordt een zaal van een hobbykamer! Heerlijk joh, je kunt alles een plekje geven en de boel de boel laten...
'k Snap dat het even wennen is als één van je kids op zichzelf gaat wonen, maar als het dan goed gaat heeft het ook weer iets moois. En als je elkaar weer ziet, is het eigenlijk altijd goed. En anders maakte je ook de mindere buien mee...
Wat een lekker stel beestjes zitten daar in je tuin, Schildpad kijkt zo lollig, het plezier straalt van z'n snuitje..

Pauline zei

Dat is zeker wennen...een kind uit huis.Maar als het goed met ze gaat dan heb je er vanzelf vrede mee. Ik heb daardoor ook mijn eigen kamertje, al is dat maar een kippenhokje vergeleken bij die balzaal van jou! Toch is dat heerlijk hoor, zo,n fijne hobbyplek waar je je even terug kan trekken. En dat bezig zijn met behangen verven en inrichten zorgt er ook voor dat je je op de toekomst richt, het leven gaat door..al veranderd het dan.Succes!

Linda zei

Smelt wat een schatjes vooral dat schildpadje is zo geinig! En jou nestje ook een stukje leger, best wennen hé?? Succes met het verhuizen in huis, wij laten de boel voorlopig nog maar even de boel. Liefs Linda

Vera zei

Wat een gezellige boel bij jou in de tuin. Het zijn idd dotjes, die ga ik onthouden.
Je hobbykamer gaat vast heel mooi worden. Als het klaar is kom ik het bewonderen.

Margaret zei

Wat een schatjes. Dat wordt een fijne grote hobby kamer. Wij hebben dat een paar maanden terug ook gedaan toen onze dochters het huis uit waren.

Sinikka zei

Nice to blog, the turtle is wonderful.

Tinie zei

Leuk verhaal over de deugnieten. Dat wordt vast een mooie hobbyruimte, heerlijk. Lieve groetjes en een fijne weekend, Tinie

Marjo zei

Wat een lol hebben die beleefd tussen de lavendel ....zijn er misschien wel meer konijntjes en schildpadjes binnenkort tussen die lavendel :-) .....

Ohh zalig een eigen ruimte , ik heb dat ook, terwijl ik best wel veel beneden zit maar ja ik haak alleen maar ...jij freubelt voor de rest ook....geniet er van

Liefs en een fijn weekend

Marjo

Margaret zei

Jouw Bigfootbeestje zien er schattig uit. Leuk zo samen in de tuin. En je hebt gelijk, ook de andere bigfoot-amigurumi zien er leuk uit om te maken.
Een eigen hobbykamer (samen met je zoon) is heerlijk. Veel plezier met het restylen en opknappen.

Fijn weekend, Margaret

Jacqueline zei

Wat een leuk stel! En dan zo heerlijk spelen tussen je mooie lavendel! Heerlijk zo'n hobbykamer en dat het wel een beetje wennen is, dat je oudste niet meer bij jullie woont, dát kan ik me wel voorstellen.. vriendelijke groetjes, Jacqueline

iene zei

een hobbykamer voor jezelf, dat wordt genieten. veel plezier met het inrichten,
groetjes, Evelyn

Tante Titi zei

Dat zal wel lekker ruiken dat gespeel tussen de lavendel hihi! En je hobbykamer inrichten heerlijk hoor, geniet ervan

molemieke zei

Wat zijn dat twee leuke grapjassen daar tussen de lavendel!!!
Veel plezier met het inrichten van je hobbykamer en veel succes met het loslaten van je oudste zoon.
Groetjes Daisy

Remco zei

Ik dacht laats ook al wat te horen tussen de lavendel...
Die zijn echt grappig geworden zeg!
Dat hen je weer mooi doan moid!!

En die kamer ziet er wel heeeeel antrekkelijk uit zeg....

Lief en Mooi zei

Jij hebt ook niet stilgezeten zie ik! Wat een schatjes tussen de lavendel. Heel leuk.! Ik weet nog niet hoe het voelt als er al een het huis uitgaat, maar ik zie daar een mooie ruimte ontstaan!;) Succes met inrichten!
Fijn weekend. groetjes Talitha

Het zonnetje in huis zei

Hallo,

Mooie diertjes heb je gehaakt.
Kan geloven dat het even wennen is, een zoon uit huis hebben gaan.
veel plezier met de kamer inrichten.

Groetjes

Natas Nest zei

So sweet! ♥ Wonderful photos as well. Congrats on your hobby room! Surely it's not easy when a child moves out, but a hobby room is great :D. Happy furnishing!

Maddy zei

Liefff je beestjes!! Heerlijk hoor zo'n hobbykamer, ben benieuwd wat je er van maakt een fijn plekje om je heeeeerlijk uit te leven :-)) Grtzz..Maddy

Miss Creatuurtje zei

Huh?? vervelen? :-) Nee ik denk dat jij dat woord ook niet kent. Veel succes met het herinrichten. En fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft, toch een hele geruststelling en misschien iets makkelijker om los te laten? Toffe amigurumi's!! Ik hoor ze tot hier schateren!

mums zei

Haha, leuk die kleine knuffeltjes! En een zoon de deur uit, zal wel wennen zijn maar lekker dat je nu een ecte hobbyruimte krijgt...
Hier hebben we verhuisplannen, al een huis op 't oog (met workshopruimte) maar eerst ons eigen huis verkopen! Spannend allemaal.
Geniet van je hobbyruimte en het weekend!

ANNASOER zei

Leuk die twee ondeugende beestjes van jou! Veel succes met in- en opruimen, lucht vast weer lekker op! :)

obat tradisional untuk kanker zei

Nice blog,, i'm very enjoyed to visit this site. have a nice day :D