zaterdag 7 maart 2015

Heidetrol

Hebben jullie wel eens gehoord van een heidetrol?
Ik had er één in mijn tuin, waarschijnlijk is hij op mijn heide afgekomen die er zo prachtig bijstaat.
Kijk, dit is hem:


Ik vind het wel een schatje. Hij is ook nog even gezellig binnen geweest.


Daarna verdween hij weer, ik ben benieuwd of hij nog eens opduikt, dat weet je hier immers maar nooit ;-)

Ik heb de heidetrol gemaakt naar een patroon van Marlies Hoorens van het blog Marlies maakt en kun je hier vinden. Het is heel jammer dat Marlies al heel lang niets op haar blog heeft geplaatst, want het is een leuk blog. Edit: het patroon is helaas niet meer te downloaden.
Ik heb de trol helemaal gehaakt van de roze acryl, daar waar de sprietjesgaren moest komen alleen in de achterste lussen om daarna het paars/roze sprietjesgaren er op te haken in de voorste lussen. Ik wilde eens uitproberen hoe dat bevalt. Het is meer werk (in feite haak je het grootste gedeelte 2x), maar wel makkelijker.
De heidetrol is ca. 26 cm geworden.
Het hartje heb ik gehaakt volgens het patroontje van Catherine van het blog Blij met draadjes.

24 opmerkingen:

Vera zei

Wow, die is leuk!!! En hoe is het met de allergie? Hihi al dat roze!!!

Angélique zei

Hatsjoe! Gaat al iets beter, dank je ;-)

Metsmaakgehaakt zei

Ohhh wat een schatje. Je moet wel veel geduld hebben gehad denk ik bij haar, want het is niet het makkelijkste garen om mee te haken.

Petra L zei

Wat een grappige trol. Ik had wel eens trollen in Noorwegen gezien maar geen één was zo leuk en grappig als jou heidetrol ;-)
Heel erg leuk Angelique!

Lieve groet, Petra L

De Breimeisjes zei

Leuk geworden!
Wel vreselijk garen om mee te haken, hé, dat pluisgaren. Ik kan me voorstellen dat jouw methode inderdaad wat handiger is.
Groetjes,
Akkelien

Zaanse Zolder zei

wat een grappig ding!

Linda zei

Hi, hi hij is leuk zeg, alleen best een pittig klusje om hem bijna 2x te haken, dat fluffy garen is een crime om mee te haken!!

Christine W zei

Ha ha, je hebt 'm toch wel wat te drinken gegeven hè?! ;-) Hij is echt heel grappig!

kervei zei

Wat een leukerd! Wat een goede methode om met sprietjesgaren te werken, want gewoon haken vind ik daarmee altijd vreselijk lastig!

Groetjes,

Ilse

Frederika zei

Wat een schat is dat. Leuk ook in die kleuren

Unknown zei

Deze is leuk zeg wat een schatje

creajettie zei

Wat een leukerd!

Margaret zei

Wat een lollige trol. Jouw manier met het pluizige garen te haken is handig. Het blog waar jij het patroon heb gevonden is leuk. Helaas zijn de twee patronen niet meer te downloaden.

Fijne zon-dag, Margaret

Angélique zei

Dank je voor de tip, Margaret, ik heb het er bij gezet.

Margaret zei

Wat een geinige trol. Wel veel werk om het 2x keer te moeten haken maar minder stress dan alleen met dat pluizige garen. Zo is hij heel mooi geworden.

Margreet zei

Wat een schattige trol is dit geworden en wat een super tip om met het haast ondoenlijke draadjesgaren te werken :-))

Tineke zei

Wat een schatje is je heidetrol.

Susana zei

Hola, es precioso¡¡¡¡ y dan buena suerte.
besos

Hobbyrita zei

Wat een superschattige trol is het geworden, knap gemaakt hoor! En hij ziet er keilief uit, hopelijk komt hij nog eens langs.
Grtjes, rita.

Natas Nest zei

So sweet!! And what a work, 26 cm! Great job, Angélique :-)

Haakmuts zei

Wat is je Heidetrol leuk geworden, zowel van kleur als van uiterlijk.
Ik werk altijd op deze manier met dit soort garen, even wat meer werk maar uiteindelijk haal je die tijd wel weer in.

Hanni zei

What a cute monster! Congratulations on your work :)

Hanni zei

What a cute monster! Congratulations on your work :)

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Oh dat was wel een hele leuke trol die gezellig op bezoek is gekomen! Mooi hoor! Knuff!