woensdag 23 maart 2016

Een uiltje, een ontvangen kaartje en gewonnen zaadjes

Ik heb nog steeds niet veel energie om te haken, ben niet echt verder gekomen dan 1,5 projectje en dan vooral projectJE. Mijn werkgever TSN is inmiddels failliet, ik ben samen met al  mijn duizenden collega's ontslagen en heb gelukkig wel weer een sollicitatie lopen waarbij ik hopelijk weer bij "mijn eigen" cliënten aan het werk kan na de faissementsperiode (daarin worden we ook geacht om zorg te leveren, dus als het goed is hoef ik geen dag werkloos thuis te zitten). Ik heb zelfs niet echt de fut om alle blogs uitgebreid te lezen, sorry als je even mijn reactie moet missen, komt wel weer ;-)

Wat ik dan wel af heb gekregen is een uiltje. In oktober had ik een uiltje voor iemand gehaakt, maar die is ze verloren. Dan haak ik toch gewoon weer een nieuwe!
Ik vind het wel een leukerd geworden.

Meer is er niet af gekomen, helaas.
Ik wil jullie wel nog graag een lief kaartje laten zien. Petra had het voor me gemaakt omdat ze zo blij is dat ik voor haar die VW-bus had gemaakt. Ik kan jullie verzekeren dat het kaartje in het echt nog veel mooier is dan op de foto, zo knap gemaakt!
Dankjewel Petra!

En bij Martine (Tante Titi) won ik vorige week een verzameling zaadjes die ze zelf uit groente en kruiden had opgevangen. Moeten jullie nu eens kijken hoe leuk ze dat verstuurd heeft:
Martine heeft zakjes gevouwen in de vorm van plantenpotjes, zo leuk bedacht! Ik heb zaadjes gekregen van partytomaatjes, komkommertjes, goudsbloemen, dille en peterselie en dat alles met een lief kaartje erbij. Dankjewel Martine, ik ben heel benieuwd naar de zaairesultaten :-)

22 opmerkingen:

Ateljee de Kraal zei

Nou, ik hoop dat je weer aan het werk kan hoor, en verder leuke dingen gekregen, schitterende kaart.
groetjes

De Breimeisjes zei

Wie zaait zal oogsten! Leuke post, zeg! En het is je van harte gegund, ik hoop dat alles wat je werk betreft goed komt.
Lieve groet,
Akkelien

kervei zei

Nou, alle begrip voor je situatie. Ik heb jaren geleden ook zoiets meegemaakt en dat is toch wel zwaar. Ik hoop dat je snel weer lekker aan de slag kunt!

Groetjes,

Ilse

zeeuwsmeisje zei

Komt vanzelf allemaal weer Angelique denk eerst maar even aan jezelf. Het haakt er allemaal flink in kan ik me voorstellen.

Vera zei

Haken is geen plicht, het komt straks wel weer en dan maak je weer de mooiste dingen.
Nu even aan jezelf denken.
Dikke knuffel.

Dirkje Spreeuw zei

Tot nu toe kende ik niemand die voor die organisatie werkt(e). Nu lees ik dat jij een van de mensen bent die getroffen wordt door al het gesol met de zorg. Dan vergaat de haaklust je wel even. Sterkte Angélique, ik hoop dat het zo snel mogelijk allemaal goed komt.
Groetjes
Paula
P.S. Je uiltje is echt schattig ❤

blauwruitje zei

Net wat Vera zegt, het is geen verplichting. First things first nu. Liefs Sandra

Elizabeth zei

Begrijpelijk hoor dat de dingen wat uit balans zijn.
Je bent een sterke vrouw, het komt allemaal weer terecht.
Als je geen zin in haken hebt, gewoon niet doen ...
Misschien lekker een boek lezen?
Wat een mooie kaart van Petra heb je gekregen, en tja ... ze kan er wat van!

Groetjes, Elizabeth

Lindevrouwsweb zei

Fijn Angelique als je straks weer werk hebt, snap dat je hoofd nu niet naar haken staat! Wens je veel sterkte! en het haken komt vast wel weer! liefs groetjes Joke

Franciens Haakwerk zei

Tijden zullen weer veranderen, hopelijk ten goede. Voor nu maar even accepteren, geen zin in haken, nou... dan niet:) komt wel weer joh, succes met alles hoor! groet Francien

Tante Titi zei

Je uiltje is weer leuk. De zin in haken komt vanzelf wel weer hoor! Sterkte ermee.

Groetjes martine

Anoniem zei

Fijn dat er toch een beetje goed nieuws is, ondanks het faillissement..; En doe maar lekker rustig aan met haken eventjes, het is heel normaal dat dat nu op een laag pitje staat. Toch is je uiltje weer superleuk geworden. En tof van die zaadjes en dat kaartje! Probeer er maar wat van te genieten.
Vele groetjes, Sigrid

Pauline zei

De zin komt vast vanzelf wel weer! Voor nu even pas op de plaats is helemaal niet erg en hartstikke logisch.

Preeti zei

Cute owl and lovely gifts !!:) Sorry, I did not know about your job issues. Hope things will settle down soon.

Christine W zei

Balen, joh! Ik hoop voor je dat het gauw weer rustiger en stabieler wordt. Geniet van je kaartjes en zaadjes. Ik vind je uiltje leuk!

nelleke markesteijn zei

Zo akelig zoals het nu in de thuiszorg toegaat!! De werkers zijn echt overgeleverd aan het beleid van regering, gemeentes en eigen organisatie!! Ik hoop heel erg dat je snel weer een normaal dienstverband hebt!!
Dat je hoofd nu niet staat naar grote projecten is logisch, maar het uiltje nis wel echt een leukerdje geworden!!
Bij de foto van de zaadjes moest ik wel lachen om de kaart van het vogeltje erbij! Als dat maar niet voorspellend is: vogeltjes zijn dol op zaadjes :-))).
Lieve groet, Nelleke

Margaret zei

Soms vragen plotselinge zaken alle aandacht en energie. Dan kan iets simpels als haken teveel zijn. Zoveel werk te doen bij cliënten en opeens mogen jij en jouw collega's het niet meer doen. Het blijft oneerlijk en onbegrijpelijk.
Ik duim voor je dat je weer snel een baan hebt en de draad bij jouw cliënten weer kunt oppakken.

Knuffel en liee groetjes, Margaret

Dinah zei

Doe je toch lekker rustig aan, het is geen moeten he!!. Neem je tijd en ook al ben jij je clienten niet kwijt het hakt er toch flink in, lijkt mij.. Je uiltje is wel een dotje en lief die zakjes met zaadjes en nu hopen dat er wat van op komt, maar dat zal toch wel..

Lieve groet,dinah

Natas Nest zei

Sweet owl and nice surprises! Sorry to hear that about your job, but don't worry. Everything has a meaning and you'll see, in the end all will go well :-). Good luck & keep smiling :o)
Hugs, Nata

Petra L zei

Je baan kwijt zijn door faillissement is echt niet leuk en dat je dan even in een dip zit is zo menselijk. Wel leuk dat je dan uitgerekend nu de kaart van mij en de gewonnen zaadjes van Martine ontving. Dat maakt het niet goed maar je voelt je wel even weer goed!

Ik/wij genieten hier nog steeds elk moment van het door jou gehaakte VW busje...wat is hij toch leuk :-)
Mijn kaartje valt daarin tegen helemaal in het niets omdat ik ook weet hoeveel moeite het je kostte 'm af te maken. Wij zijn er nog steeds dondersgek mee en hij staat nog steeds naast de tv zodat we 'm ook zien ;-)

Lieve groet en hele fijne paasdagen, Petra

Sandra zei

Oh wat balen.... En dat zuigt energie, niet gek dat je het even wat rustiger aan doet. Dikke knuffel en heel veel succes met je sollicitatie! De lieve cadeautjes zijn in ieder geval een hart onder de riem!
Liefs,
Sandra

Michelle zei

Wat ontzettend vervelend van je baan zeg! Gelukkig heb je alweer iets anders op het oog. Zulke zaken vragen altijd zoveel energie en emotie, geen wonder dat je geen zin in handwerken of bloggen hebt. Komt wel weer, net wat je zelf zegt. Gewoon lekker je tijd pakken. Erg leuk die zaadjes, die verpakking alleen al! Super..